Verspreid
over het hele land struinen er maandelijks vele muziekliefhebbers tientallen
popquizzen af. Rock ‘n’ Roll Highschool is één van die liefhebbers en
organiseert daarom de Popquiz Marathon. Deze unieke manier van popquizzen
brengt alle popmuziekliefhebbers letterlijk op de been. Meer dan 3.000 muziek-
en popquizliefhebbers speelden op meer dan 70 locaties mee met Popquiz
Marathon in 2012.
De Popquiz Marathon is een jong evenement dat hard groeit. We bieden sponsoren de mogelijkheid om op een intensieve manier met hun doelgroep in contact te komen, het hele jaar door. Onze quizzen zijn zeer toegankelijk en meer gericht op een voor popquizzen atypisch publiek, namelijk jong (20-35 jaar) en voor de helft vrouwelijk.
Rock
‘n’ Roll Highschool heeft tien jaar ervaring in popquizzen en is daarnaast een
gevestigde naam binnen de Nederlandse muziekindustrie. Van origine een
promotiebedrijf, hebben we ruimschoots ervaring in alle vormen van promotie en
hebben met alle belangrijke partijen samengewerkt, zoals Universal, EMI, Sony,
Warner, Mojo Concerts, PIAS en V2. Met onze expertise op het gebied van
promotie zijn we zeer gekwalificeerd om, in samenwerking met de sponsor, een
bijzondere, originele promotiecampagne voor het evenement te ontwikkelen en uit
te rollen, waarbij uw merk sterk wordt verbonden met het eigenwijze, jonge
karakter van het evenement.
Bedrijfsprofiel
Rock ‘n’ Roll Highschool is opgericht door Minke Weeda en is
oorspronkelijk een muziekpromotiebedrijf. Het Streetteam bestond uit 2.000+
muziekliefhebbers die hun favoriete bands promootten. Omdat er ook vraag vanuit
andere sectoren kwam, die niet aan muziek gerelateerd waren, en het dus
moeilijk was om Streetteamers te vinden die dit vrijwillig wilden doen, is het
Rock ‘n’ Roll Uitzendbureau opgericht. Het verschil met het Streetteam was dat
ze worden betaald. Muziekpromotie is inmiddels erg veranderd, en heeft zich
bijna volledig naar online verplaatst. Qua werkzaamheden is Rock ‘n’ Roll
Highschool dan ook breder geworden. We hebben een succesvol boekingskantoor en
verzorgen de boekingen van onder andere Blaudzun, The Kik, The Deaf, Hausmagger
en awkward i. We brengen de glossy Sex,
Drugs & Rock ‘n’ Roll Highschool uit. Het magazine gaat over de
muziekindustrie en wordt als lesmateriaal gebruikt op de meeste
muziekopleidingen in het land. We doen ook redactioneel werk in opdracht,
evenals productionele klussen.
We hebben meer dan tien jaar ervaring met het maken van
popquizzen. We verzorgen al een decennium de immens populaire Rotown Popquiz.
Als uitbreiding daarop hebben we het concept van de Popquiz Marathon bedacht en
ontwikkeld. En in 2012 voor het eerst naar andere steden gebracht en met succes!
Sponsors uit het verleden
Jack Daniel's
Pinguin Radio
Centrale Discotheek Rotterdam
Corny
Kooyman Publiciteit
Earproof
Printer Pro
Media-aandacht voor de Popquiz Marathon
Behalve talloze websites die aandacht aan de Popquiz Marathon besteedden, verschenen er artikelen in de Veronica Gids, De Pers, NL20 en NL30, 3voor12, Metro, Brabants Dagblad, Dagblad van het Noordem en AD over de Popquiz Marathon. Daarnaast stond er een uitgebreid interview met Minke Weeda in NRC Next over popquizzen in het algemeen en de Popquiz Marathon in het bijzonder. Er zijn interviews gedaan voor verschillende lokale radiostations (o.a. Radio Rijnmond, Omroep Brabant, Studio040, RTV9 etc.) en de Popquiz Marathon is genoemd op 3FM. Mediapartner Pinguïnradio.nl heeft in de week voor de quiz spotjes voor de Popquiz Marathon uitgezonden en we stonden op hun website. Verder stonden we uiteraard in alle uitgaansladders, lokale kranten en uitgaansbladen.